Dag 11 Hollywood en Beverly Hills ๐ŸŽฅ๐ŸŽ™๐Ÿ“€๐ŸŒด

30 augustus 2018 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Goedeavond, daar zijn we weer met een nieuw verslag.

Na een heerlijke nacht te hebben geslapen in Santa Monica gingen we gehaast om 9.30 uur naar het ontbijt, want deze was maar tot 10 uur open. Dat dachten er meer ๐Ÿ™„. De keuze was uhhhh niet dus. Niet getreurd we gaan naar Hollywood en naar Beverly Hills , helemaal leuk. Onderweg naar Hollywood beetje om ons heen kijken en verbazen wat we allemaal zien en ook wat we zien rijden. Volgens mij krijg je hier een auto die eindigt op een i, voor weinig in de bonus bij een of andere supermarkt, behalve een mini. Maar Audi, Lamborghini, Maserati, Ferrari , niet normaal, gewoon om de haverklap. Denk toch dat er een hoop te verdienen valt in de tv/ film industrie.

Ieder geval aangekomen in Hollywood, auto parkeren in een garage die bijna vol was ivm America got talentvolle opname. Maar laatste plekje kregen we nog.

Straat in en we liepen direct op de walk of Fame , die ligt aan beide kanten van de straat overigens, zoveel Fame is er dus. Prachtig gebouwen, mooie theaters die in ere worden gehouden noem maar op, zoals je het eigenlijk op tv ziet. Lekker een bakkie gedaan en aan de overvriendelijke serveerster gevraagd of het nog ver rijden was naar de bekende HOLLYWOOD letters, die liggen tegen de bergen aan. Volgens haar best nog een stuk rijden de vallei in de bergen op . Ze gaf een tip om bij een mall naar boven te gaan en dan had je een prachtig uitkijkpunt naar de letters. Dat was niet gelogen, prachtig uitzicht en zelfs op het uitkijkpunt waren de letters vrij klein om te zien. We slenterden terug naar de auto over de andere kant van de walk of Fame , die stoep was overigens stukken schoner, denk dat daar artiesten lagen die meer hebben betaald voor een steen. Micheal Jackson was eigenlijk jarig die dag dat we er liepen, dus daar werd volop gefotografeerd.

Besloten tijdens de lunch ook nog maar richting Universal studioโ€™s te gaan. Tip van een alleraardigste serveerder, neem de metro. Voor ons een andere wereld maar dit ging echt zo snel, was weer een gouden tip. Universal, dat is ook een stad op zich. Met een en al restaurants en prachtige winkels en ook zo ontzettend mooi aangelegd. Na weer veel geslenter door naar de studiotour. Het was ondertussen al 15 uur, en de laatste tour was om 16 uur.ย  Vlug naar kassa. Lazen we het goed? Entree 200 dollar p.p..sluiting 18 uur. Mensen tot 1.30 meter mogen voor 129 dollar naar binnen. Dirk keek nog goed naar Jaimy, maar helaas, de 1.30 is ze toch echt voorbij. Na veel wikken en wegen besloten om voor 600 dollar voor 3 uur binnen mogen te zijn, het niet te doen. Dit werd echt te gek. Bakkie maar weer es gedaan en de metro maar weer eens opzoeken.

Op naar Beverly Hills, dit lag weer op de terug weg naar Santa Monica dus makkie.Daar ligt de beroemde Rodeo drive, een straat waar je geen HenM vindt of de Zara. Nee hier winkelen alleen maar de rich en de famous. Wauw zeg, wat een winkels en de straat zelf lag er ook zo mooi bij. Opvallend want de Amerikanen zijn wel een stel viespeuken hoor, stoepen, wegen parkeerplaatsen, jakkes wat een troep overal.

Beverly Hills, wie keek niet naar Beverly Hills 90210. We zijn nog even de wijk ingereden waar deze serie is opgenomen. Wausie!! En overal op de inrit alles eindigend op een i. Dit alles is in het kort beschreven Hollywood en Beverly Hills. Het was een dag vol met wauw en ohhhhh dat het bestaat. Leuk om een keer gezien te hebben. Vlug naar het hotel , lekker douchen en ergens gezellig eten. Dat werd Venice Beach, bij James Beach. Dat was een goede afsluiter.

Morgen laatste dag Californiรซ , dan zit de roadtrip er op.

Slaap lekker allemaal ๐Ÿ˜ด

1. Hanneke Stolze:
    31 augustus 2018
    Wat ontzettend gaaf allemaal! Geniet jullie laatste reisdagen!
  2. Rob:
    2 september 2018