Dag 7 Yosemite naar Stovepipe Wells

27 augustus 2018 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vandaag gaan we Yosemite verlaten en opweg naar Death Valley . Door heftige bosbranden weten we nu dat we voor 8 uur het park in moeten rijden anders wordt het weer wachten tot 12 uur. Dus wekkertje gezet om 6.30 uur, leek net een doordeweekse dag. Maar we waren lekker op tijd dus het avontuur kon weer verder gaan. Het eerste stuk was hetzelfde die we een dag ervoor ook hadden gereden, dus Dirk durfde nu ook wat meer als een Verstappen te rijden dus schoot lekker op. We hebben ontbeten aan een meer, zo mooi en stil. Weer verder kwamen we langs stukken natuur zo gaaf dat we meerdere keren stopten om foto’s te maken.

Na bereiken van de snelweg konden we weer lekker doorrijden, al om ons heen kijkend naar de mooie natuur. Highway 95 werd van afstand in Nederland geadviseerd , dus daar zouden we alle highlights nemen . Maar we zijn er nu ook achter gekomen dat de Amerikanen zuinig zijn met borden langs de weg, dus 3 highlights niet gezien 🤓; of Dirk reed te snel en kon ik de borden niet zo vlug lezen. Maar niet getreurd, belangrijkste highlight vonden we natuurlijk direct. Martijn had ons een tip gegeven, nog bedankt want die tip stond niet in 1 boekje, dat er in een stad waar we dwars doorheen gingen rijden, een heel goed bakkertje moest zitten. Bishop heet het stadje, bakkertje heet Erics Schat bakery, dat klinkt fck Nederlands . Nou dat klopte helemaal, lekkerste broden en zelfs tompouce verkochten ze daar. Winkel vol met Nederlandse prutserijen  incl Delfs Blauw. Was een golden tip. Na al dat lekkers vol gas nu echt naar Death Valley. O ja, was nog een tip over ghosttown, aan de rand van Death Valley . Nou daar was geen woord over gelogen. Snap überhaupt nog steeds niet dat mensen ooit in de bloedhitte hebben getracht te wonen/leven. Maar voor de autoliefhebbers, eat your heart out. Wat er stond tussen de vergane huizen aan auto’s wat volgens de kenner in Nederland te krijgen is en waar veel voor wordt betaald. Ik zag alleen maar roest 😳Na al dat spookgebeuren nu echt Death Valley in sjezen, tank vol, water genoeg en airco vol aan. In Death Vally zijn we een paar keer uitgestapt door alle mooie uitzichten. De temperaturen waren hier nog erg aangenaam, wat nou Death Vally is bloedheet, het was natuurlijk bij ons weer ‘koel’ in het dode vallei. We zijn snel door gereden naar ons hotel want de echte hoogtepunten gingen we toch morgen bekijken. Eenmaal aangekomen bij het hotel parkeerde sjon de auto en stapten we uit. Gelijk een flinke klap in onze gezicht van de heerlijke airco in de auto naar 40 graden buiten... omg dit was echt heet. Het was inmiddels al etenstijd (avond) dus we gingen de eetzaal binnen en holy f* die airco’s werken prima, zo goed dat we met een jassie binnen aanzaten.

Voor het eerst deze reis zijn we Nederlanders tegen gekomen. Ook deze mensen zaten met klappertanden bij het eten. Best gek buiten 40 graden binnen -40.

Het schijnt dat je in de avond een prachtige heldere sterrenhemel kan zien. Wij zagen de grote of kleine beer en daar bleef het ook bij. Nog een reden om weer eens terug te  gaan dus.

Omdat er aan de sterrenhemel geen drol aan was zijn we maar gaan zwemmen want ja dat kan makkelijk als het nog zeker 35 graden is. Na een lauwe duik te hebben genomen zijn we gaan slapen. Morgen onze reis door Death Vally naar Las Vegas!