1e dag San Francisco

19 augustus 2018

Oké op dit moment van schrijven is het 18:50 lokale tijd en liggen we allemaal voor apegapen in onze wat krappe hotelkamer. Misschien toch iets te zuinig geweest.  We zijn nu 22 uur op de been en dus redelijk naar de kl... De vlucht van 11 uur is voorbij gevlogen alsof het er maar tien waren, het was alleen wat druk met landen waardoor we wat extra rondjes boven SAN Francisco hebben gevlogen maar die waren gratis dus hebben we niet geklaagd. Er was ook eigenlijk niks te klagen over de vlucht en de bediening want die was top. We volgen met zo’n grote mother fucker, je weet wel zo’n dubbeldekker. Niet normaal zo groot en we hebben ons laten vertellen door iemand die het kan weten, de piloot, dat het gevaarte maar liefst 350000 kilo weegt. En dat komt dan nog van de grond. Die piloot was een aardige pik want Jaimy heeft ook nog een paar minuten vliegles gehad, vond ze wel wat al die knopjes. Na wat knopjes te hebben geprobeerd en verwoede pogingen van de piloot om dat weer te corrigeren zijn we uiteindelijk toch weer op koers gekomen, echt een topper die piloot. Een bezwete piloot achterlatende zijn we weer uit de cockpit vertrokken, die piloot bedenkt zich nog wel een keer voordat hij weer iemand toelaat in de cockpit. De rest van vlucht verliep zeer rustig.Eenmaal geland zijn we met de taxi naar ons hotel vertrokken. Het is zoals gezegd een ietwat kleine kamer maar goed we slapen daar alleen. We hebben de koffers neer gegoooid en zijn direct SAN Francisco ingewandeld om de boel alvast te verkennen. We zijn uiteindelijk beland op Fishermans Warf ook wel pier 39 genoemd, weliswaar met een taxi want lopen was toch te ver. De taxichauffeur was behoorlijk spraakzamer dan die ons van het vliegveld naar het hotel had gebracht. Deze taxichauffeur wist verdomd veel over Nederlandse voetballers dus alle bekende spelers kwamen voorbij. Bij het afrekenen vond de taxichauffeur mij ook verrekt veel op Tom Cruise lijken, goed gezien van die man maar ik denk door die zonnebril en die rood-wit gestreepte stok naast zijn stoel dat ik dat maar niet verder vertel. Vanaf pier 39  kan je Alcatraz zien liggen en de Golden gate bridge en we hebben een paar zeeleeuwen gezien. Morgen gaan we Alcatraz van binnen bekijken.

Morgen hoor je meer van ons, ik ga nu lekker slapen. De rest is al onder zeil.