2e dag San Francisco

21 augustus 2018 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Tjonge wat een dag en wat hebben we allemaal niet gezien? Na een 12 uur durende nachtrust, die nu en dan ruw verstoord werd door een stel zwervers onder ons hotel die klaarblijkelijk een feestje hadden ging om 06:15 de wekker. Vergeten uit te zetten dus iedereen klaar wakker en mij heel dankbaar want het gezegde gaat vroeg begonnen half gewonnen. Nadat iedereen zich had opgefrist, wat bij sommige toch langer duurt dan je verwacht was het tijd voor ons eerste USA ontbijtje. Omdat we er vrij zeker van waren dat we er eentje zouden vinden onderweg hebben we het niet gevraagd en zijn we gewoon gaan lopen richting Market Street. Dit is een vrij lange straat die eigenlijk dwars door San Francisco gaat dus het zou gek zijn als we niks zouden vinden. Het was ondertussen toch al half acht dus we moesten een klein beetje opschieten want je wilt toch voor achten beginnen hè, rustig aan ontstressen toch? In een zijstraatje wat O Farell Street heet vonden we een echt breakfast tentje. We hebben daar een heerlijk ontbijtje genuttigd en zaten voor de rest van de dag vol, behalve Ada dan want die besloot om het ontbijt ook daar te laten waar ze hem genuttigd had. Ze was er ook erg blij mee, zie foto. Tijdens ons ontbijt hebben we gelijk uitgevogeld hoe zo’n Ubertaxi werkt en dat blijkt, na wat te moeten downloaden en creditkaartgegevens te moeten invullen, redelijk eenvoudig. Dus wij er een besteld en hoppa richting de ferry voor Alcatraz. We hadden een zeer gezellige taxichauffeur en die was zo vriendelijk om ons alvast te waarschuwen dat de kaartjes van Alcatraz veelal zijn uitverkocht omdat ze in grote getallen worden opgekocht om daarna tegen veel hogere prijzen weer te verkopen. Helaas bleek dat verhaal waar want tot 4 september bleek het al uitverkocht te zijn. Dus vroeg begonnen half gewonnen bleek ook inderdaad half gewonnen. Ben je in San Francisco kan je Alcatraz niet van binnen zien wat een grap. Dus jullie moeten het doen met een foto van het eiland. En om dus een antwoord te geven op de vraag wat we allemaal niet hebben gezien? Dat is dan Alcatraz, potver3. Maar goed het zou zonde van onze tijd zijn om daar lang over te treuren en hebben dus snel besloten om zo’n hop on hop off bus te pakken en dat is eigenlijk altijd een goude zet. We kunnen het verhaal heel kort houden door te vertellen dat we met deze bus langs alle higlights zijn gereden en dat we teveel informatie hebben meegekregen om te onthouden maar dan zouden we onze lezers natuurlijk te kort doen dus hier komt een opsomming van waar we allemaal langs gereden zijn. Oh en dat laat ik dan wel doen door Jaimy want die heeft de jongste stel hersens dus daar zal wel wat zijn blijven hangen hoop ik. Uhhh oké komtie dan ik ben Jaimy. We begonnen onderin de bus lekker warm binnen en Aad zei dat ondanks de sticker op het raam je er prima doorheen kon kijken, nou niet dus. Na 3 stops gingen we dan toch maar op het dak zitten, ietsjes wat koud maar het was nog te doen. Onze live guide had het tempo er goed in en was dus voor ons maar half verstaanbaar en dus konden wij niet lachen om haar grapjes. Hoe verder de tour ging hoe meer wij het koud kregen maarja we zijn toch geen homo’s en dus bleven we zitten totdat het snot uit onze neus liepen en zelfs Tom zei dat die t echt vakkenpakket koud had, oké wij opstaan en naar beneden en wat denkie? Nope geen plek. Klappertandend gingen we over the golden gate bridge. Eenmaal bij de stop bij de golden gate bridge aangekomen te zijn vonden we het tijd voor een bakkie en onze afgestorven vingertopjes weer te laten leven stapten we nu echt uit de bus. Tom moest even pissen en Aad en ik bedachten ons dat het een groot pis hutje was waar je helemaal geen bakkie kon doen, dan maar foto’s maken bij de brug en doen alsof je het helemaal niet koud hebt. Strijdend voor een binnen plek in de bus ging onze tour weer terug naar San Francisco. Wij stapten iets eerder uit om naar de Lombard Street te gaan wat nog een flinke klim was maar wel super gaaf om te zien. Daarvandaan gingen we opzoek naar een Italiaans restaurant die Aad had gezien in de taxi, een vrouw had door dat we flink aan het zoeken waren en vroeg of ze ons kon helpen. Ze bleek Zweeds te zijn en Aad en ik  stonden gelijk Mama Mia te zingen , de dame kon dit erg waarderen. De Italiaan hadden we gevonden. Na het eten zijn we via Chinatown naar het hotel gelopen voor een powernappie naja zeg maar powernap we zijn daarna niet meer weggeweest, op de Mac na.