San Fransico dag 3

22 augustus 2018 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Alweer de laatste volle dag in de stad van de 7 Hills . Na een weer wat onrustige nacht, een zwerver die onder ons raam lekker aan een joint ligt, een zwerver die denkt dat die eend is en elke 5 seconde kwaakt, omg, gaan ze dan nooit slapen. We hadden al gehoord dat er veel zwervers zijn in SF, maar dit overtrof echt alles. Maar ja op zo nu en dan wat geluidsoverlast, vallen ze niemand lastig( op de nachtrust na dan) Lekker op tijd opgestaan en na een heerlijk ontbijt de houten cable car genomen. Alsof  we in een filmdecor liepen . Grappig om je als een echte toerist te gedragen. Het houten trammetje bekend uit elke film die in SF opgenomen is/was doet het nog prima. En als je de heuvel ziet, dan ben je blij met zo’n cable car. Uiteindelijk uitgestapt op het eindpunt, als echte Hollanders, tenslotte voor de hele rit betaald, dus we blijven zitten ook! Niet te weten dat we een paar haltes te lang zaten voor onze volgende seesight. Dat was wandelen naar the cliff house, leuk punt om over de oceaan te kijken. Maar door ons zuinige gedoe om in de houten tram te blijven  zitten en lopen echt fck ver was, besloten we een uber te bestellen.... jaja was toch een duur tramritje. De oceaan was inderdaad amazing groot en wijds maar ook fris. Dan maar lekker wandelen naar het golden gate park. Nog nooit zo’n saai park gezien. Uber hadden we ontdekt dus een ubertje besteld en dan maar even terug naar het hotel voor een middagnap. Dat ga je krijgen na “zwervende”nachten. Na de turbonap maar weer een uber besteld om ons naar pier 45 te laten brengen. Tot grote hilariteit van een groep zwervers, reed onze uber ons met bloedgang voorbij. Wij ook hard meelachen, vonden het eigenlijk helemaal niet zo leuk, maar door deze grappige zwerver die echt mega hard lachte( uitlachte denk ik meer) konden we de grap er ook wel van inzien. We zijn toch op pier 45 aangekomen. Pier 45 is leuk om te zien. Er staar daar een oude chocoladefabriek, wordt nog wel verkocht maar niet meer daar geproduceerd , die helemaal gerenoveerd  is. Allerlei shop in de shop winkeltjes. Ook een restaurant gevonden en lekker gegeten. En zo eindigde ons avontuur in San Fransico. Leuke stad, wat smoezelig en met ietwat teveel homeless people. Maaar als je er loopt en goed rondkijkt, dan loop je als hoofdpersoon in een film, want het is zo herkenbaar.

1. Tineke Van den berg:
    23 augustus 2018
    Wat leuk om jullie te volgen ben benieuwd naar de volgende plaats 👍🏻👍🏻