Dag 9 Viva Las Vegas 🎰🎲

27 augustus 2018 - San Francisco, California, Verenigde Staten

What happends in Vegas Stays in Vegas ja ja, onder andere a lot of money in het casino. Las Vegas, we hadden al het een en ander gehoord over deze stad. Niet veel aan, alleen de strip is grappig ( hoofdstraat maar dan ook echt hoofd) en voor de rest is het niet veel etc. Maar goed, we hadden 2 nachtjes geboekt en Vegas ligt ook op de route naar LA. Het was een lange rechte weg van Death Valley naar Vegas, met weinig highlights. Tussendoor een bakkie gedaan in een alleraardigst tentje met vriendelijke mensen die ons nieuwsgierig aanstaarden. Ze kwamen uiteindelijk een praatje houden over wie we waren en waar we vandaan komen. We waren een soort attractie. Na een poosje tuffen zagen we Vegas al liggen, het was op afstand al stilmakend. Blij met onze TomTom want zonder dat lieve stemmetje waren we niet verder gekomen dan vliegveld San Fransico. Maar hoe we ook probeerden te rijden met de allerbeste tips van Tommie, we bleven maar rondjes rijden van het vliegveld van LV. Het zal toch niet zo zijn dat we haar niet goed hebben ingesteld?.? Zo blond zijn we toch niet of toch wel...... na een betere instelling stonden we in 8 minuten voor het hotel, Viva Las TomTom . Hotel uhmmm ja, waar is hier de ingang?? Jaimy en ik sprongen maar alvast uit de auto, kon Dirk lekker in de airco effies wachten tot we de sleutel hadden. Maar ook dat werd een puzzeltocht , waar is de incheck? Gevonden, yesss. Ongeveer 60 man voor ons om in te checken. Dat werd em niet met Dirk ergens buiten wachtend in de auto tussen de tourbussen en ergens langs een gele streep ( geen pis maar geel van verboden te parkeren) . Vlug gevraagd hoe of wat, auto geparkeerd en met koffers naar de incheck gegaan. Gelukkig nog maar 50 wachtende voor ons. Voor degene die net als wij nooit in Vegas zijn geweest en nu denken ,uhh, inchecken doe je toch wel vaker in een hotel. Yepp, klopt helemaal. Maar in Vegas is een hotel bijzaak, het draait om de casino’s, eten (anders ga je ⚰️), en vooral veel geld uitgeven aan alles wat je om je heen ziet. En dan te weten dat het hotel waar wij verblijven, maar 4000 kamers heeft. Nu snap je gelijk de rij van de incheck. We waren er gewoon een beetje stil van geworden , ja ik ook. Na een beetje bijgekomen te zijn, koffers in de kamer, buikje vol gegeten, besloten we de strip op te gaan. Beetje argeloos liepen we rond in het donker, nou niet echt donker natuurlijk met zoveel lichtjes! Al die hotels met ieder zijn eigen thema, het was en is gewoon niet normaal. Na veel indrukken en wat gedronken te hebben in een gezellige pub gingen we lekker slapen. Morgen weer een dag, en met daglicht nog zoveel meer te zien. Grappig, vanuit ons hotelkamer zien we het vliegveld liggen, en echt heel de avond vlogen de helicopters over de stad om de toeristen Vegas by night te laten zien.

Gewoon business, ik zei het al, hotel is bijzaak.

Na lekker een goede nacht hebben geslapen gingen we op pad. Besloten hadden we om in NewYork New York te gaan ontbijten. Ja dat is ook een hotel, maar echt geloof mij, dat is bijzaak. Er zijn als je daar buiten loopt, the empire State building te zien, miss Liberty, station New York en ga maar door. Binnen complete straatjes van NY nagemaakt, en als klap op de firepijl, er loopt een rollercoaster dwars door het gebouw binnendoor. Het is allemaal zo overweldigend , en soms snap je gewoon niet hoe dit alles is ontstaan en is gebouwd. Ontbijtje smaakte overigens heerlijk bij een klein Italiaans bakkertje daar binnen in het gebouw van NY.

We hebben vandaag deze tour door gezet naar Parijs, Venetië , Bellagio, Rome( hotel Caesar ), treasure Island, ik weet het allemaal niet meer. De een nog mooier dan de ander. Maar de top was echt Venetië , met als hoogtepunt dat je gewoon in een gondel  kan gaan varen,ja je leest het goed. Midden in een hotel lopen de wateren van Venetië . Ik zei het al, hotel zelf is bijzaak. Kijk vooral lekker naar de foto’s en laat je net als ons even meeslepen naar al dit overweldigende Las Vegas.

Morgen uitchecken en door naar LA, de laatste stad van onze roadtrip.

O ja, kleine bijkomstigschijtje. We hebben de plumber zojuist ontmoet van het hotel. Dirk was erg in de war want hij had al 2 dagen niet 💩. Tot vanavond, rennen naar de badkamer en een zucht van verlichting. Alleen tsjaaa, het riool van Vegas is de shit van Dirk niet gewend....... het liep niet weg . De plumber moest er echt bijkomen 🤭. We zitten 13 hoog, dus het had ook een lange weg te gaan.

1. Dirk:
    28 augustus 2018
    Hè lekker gewonnen? Ik zag gouden schoenen.Nog veel plezier.
  2. Rob:
    1 september 2018